Thursday, December 31, 2009

MELANGSAI 2009

DALAM tempoh beberapa hari ini, aku sedang sibuk dengan projek MELANGSAI 2009. Apa tu? Ia cuma perkara-perkara kecil yang perlu aku buat sebelum menjelang 2010. Aku tak la letakkan tekanan untuk siapkan semua tugas tu tapi Alhamdulillah, semuanya berjalan seperti dirancang. Sekurang-kurangnya 10 tugas aku dah buat antaranya:
1.bayar bil
2.selesaikan tugas di ofis
3. beli barang keperluan
4. servis kereta
5. save the day (of course)

Akhirnya 2009 pun berakhir. Atau boleh kata sedekad sudah berlalu. Banyak yang aku alami, lalui, pelajari yang akhirnya mematangkan aku, membentuk siapa aku sekarang. Tidak dinafikan 2009 cukup menguji perasaan, sejauh mana ketahanan menghadapi pelbagai duga (lihat saja post '10 lagu 2009'). Tapi orang kata, Tuhan berikan ribut dan petir kerana ia mahu hadiahkan kita dengan pelangi.
Selamat tinggal 2009. Selamat tinggal dekad pertama millenium. Selamat datang ke 2010. Aku akan teruskan kembara ini.

KEEP THE FAITH, STAY SANE AND KEEP ON MOVING...

Monday, December 28, 2009

10 lagu 2009

10 lagu yang aku anggap beri pengaruh dalam hidup aku sepanjang 2009:

1. The Climb-Miley Cyrus
2. I Gotta Feeling- Black Eyed Peas
3.Broken Strings-James Morrison feat Nelly Furtado
4. Selamat Ulang Tahun Sayang-Imran Ajmain
5. Mad-Ne-Yo
6. Demi Cinta-Kerispatih
7. Pergi-Aizat
8. Mencari Konklusi-Hujan
9. 21 Guns- Green Day
10. I Hate This Part-Pussycat Dolls

Itu lagu pilihan aku. Apa pilihan anda pula?
Selamat menempuh hari-hari terakhir 2009

Monday, December 21, 2009

MUHASABAH (part 1 agaknya)

APA nak cakap ya? Dah masuk hujung tahun. Lagi beberapa hari nak masuk tahun baru. Cepat je kan? Baru je lepas Maal Hijrah (yang aku sambut depan TV sambil tengok final bola Sukan Sea. Nasib baik menang) dan lepas ini tahun baru Masehi pulak.
Hmm...
Apa je aku dah capai sepanjang tahun ini? Ada tapi tak perlu le heboh-heboh kat sini. Biarlah aku simpan dalam hati je. Sebab ada yang aku nak masih belum dapat.
Tapi apa ya?
Susah nak cakap tapi kalau diingatkan memang boleh melukakan hati (sampai macam tu sekali).
Tak mengapalah. Lebih baik reda dengan apa yang ada daripada asyik memikirkan benda yang tak ada. Tapi itu bukan alasan untuk cuba dapatkan apa yang kita tak dapatkan lagi.
Mungkin belum rezeki agaknya....

Monday, December 7, 2009

GEMURUH!

"GEMURUH jiwa semangat membara, dari puncak ingin ke angkasa, berkalungkan bintang berkerlipan, menyerlah jauh dari yang biasa..."

Cubalah nyanyi lagu ni ramai-ramai waktu kem bina semangat ke atau yang sewaktu dengannya. Dia punya feel...wooh...naik bulu roma! Semangat naik tiba-tiba.
Itu yang aku rasa masa dengar atlit negara nyanyi lagu ni waktu perhimpunan sebelum pergi ke Sea Games, Laos.
Memang lagu Faizal Tahir ini berjaya memberi motivasi...
Itu sebelum mereka nyanyi lagu barunya, Malaysia Satu. Pun dengan kesan yang sama...

"GENGGAMLAH tanganku semangatmu terus membara..."

Faizal Tahir.Saya respek kamu.