aku yang MARAH-MARAH!

TAK tahulah kenapa minggu ini aku begitu meraikan sangat rasa marah-marah aku ini. Tak tahu dari mana mulanya tetapi makin lama makin membakar dan aku pun mula menyala-nyala, berjelaga.

Aku tak tahu sama ada ia berpunca dari tugasku dari hujung minggu lalu dan meleret hingga ke minggu ini, atau SMS yang membuat aku 'sentap' atau sikap seseorang yang tak sedar diri atau sistem hidupku yang pincang: semuanya memang sudah salah di depan mata.

Ada kalanya aku tidur bertemankan marah-marah ini, malah terfikir untuk melakukan sesuatu untuk membalas dendam kesumat in a creative but painful way (nauzubillah).

Ada juga yang cuba mengorek, hanya sedikit yang tiris, selebihnya masih terpendam dalam rasa marah-marah ini. Aku selesa begini, agaknya.

Akhirnya semua itu akan reda sendiri, hasil diamku untuk beberapa hari. Ada yang sudah kuanggap selesai tetapi masih ada yang menjeruk dalam diri yang marah-marah ini. Aku perlu masa...

Harap hujung minggu ini, marah-marah ini akan usai jua. Ceh!

Comments

Popular Posts