MOMOK

AKU baru je tengok cerita Keliwon kat tivi malam tadi. Emm..satu lagi cerita seram untuk sajian peminat2 cerita hantu di Malaysia ni. Lepas cerita Susuk, Anak Pontianak, Kekasihku Seru dan terakhir sekali Puaka Niyang Rapik, macam2 jenis hantu pulak yang dah dibenarkan masuk kat tivi sekarang.

Rasa akulah mungkin cerita seram dari Jepun ,Korea dan Thailand macam Ju-On, The Ring, Dark Water dan banyak lagilah (makin meremang pulak bulu roma) jadi pencetus pada minat orang kita nak buat filem seram macam Pontianak Harum Sundal Malam, Chermin, Puaka Tebing Biru dan sekarang ni melarat ke tivi pulak..

Teringat pulak masa kecik2 dulu kononnya filem macam ni tak boleh ditayangkan sebab khurafat dan tahyul (ingat tak cerita Fantasia*) tapi sekarang mungkin orang dah berfikiran terbuka dan dah moden kot (walaupun ada lagi yang sikit2 jumpa bomoh). Tu yang dah boleh siar sekarang kot.

Tapi bagi aku filem Melayu dulu2 pun banyak yang seram dan sampai sekarang tak de tayang kat tivi macam Perjanjian Syaitan, Dendam Dari Pusara, Rahsia etc... Tak tahu la bila nak tayang balik kt tivi tapi memang seram gila...sampai sekarang pun masih terasa seramnya. Takuttt


p/s Nak tanya, camna nak upload gambar hantu kat web? Hihihi...

* cerita seram ke ni? Tak sure la pulak

Comments

Popular Posts