KOMIK lama 2

Uncanny X-Men 283 (1991)

Pernah terfikir tak bila celik mata, tiba-tiba berada di zaman Kesultanan Melaka atau paling tidak pun hidup zaman Jepun bagi yang muda remaja macam kita ni (remaja ke?). Mesti pelik kan.
Pelik bila dapat bersua muka dengan orang yang dianggap lagenda dan lagi pelik bila orang zaman tu pun tak percaya macam ni rupanya orang zaman akan datang.
Mesti ada yang keliru, siap tak boleh terima kenyataan lagi.
Hmm, inilah yang berlaku bila Bishop bersama dua rakannya Malcom dan Randall menjejak Trevor Fitzroy, mutant yang menyedut nyawa orang lain untuk membuka portal merentas masa. Pada masa sama juga X-Men di zaman ini, tengah memburu Fitzroy sebab hampir menyebabkan kematian Jean Grey.
Bila kedua-dua pihak ni bertemu, mulalah serba tak kena. Bishop tak percaya bila yang ada di depan matanya adalah Storm, Colossus, Iceman dan Archangel dari X-Men manakala pasukan mutant ni pun keliru bila ada orang lain pakai logo X padahal mereka tak kenal pun mamat ni.
Habis tu apa lagi, dua-dua pihak ni bergaduh. Si Fitzroy pula angkat kaki tapi tak lama sebab dia pun kena tangkap oleh geng Master Shinobi..haha

Comments

Popular Posts