KOMIK lama 3


Superman/ Thundercats (2004)

Hmm...macam tak percaya kan ada komik ni. Kalau dah namanya komik, macam-macam boleh. Ini pun kalau tak silap masa industri komik sibuk dengan kebangkitan kartun tahun 70-80 an. Battle of the Planets la, Voltron, Thundercats, He-Man pun ada tau.
Dah, dah...nak cerita ni. Mumm-Ra baru je jumpa Orbs of Barrak (bunyi macam Barrack Obama kan) yang katanya boleh pindahkan orang ke mana saja mereka suka. Tiba-tiba datang seorang ahli sihir, Lantana Lin yang beritahu dia boleh ke bumi dengan benda tu dan dapatkan satu lagi Eye of Thundera kat sana. Apa lagi, Mumm-Ra dan gengnya yang tak habis-habis nak musnahkan Thundercats pun minta bantuan Lantana untuk merampas batu tu.
Tapi belum sempat buat apa-apa, Thundercats dapat tahu dan mereka sama-sama ditarik masuk ke portal yang diaktifkan Lantana.
Di bumi, geng Thundercats yang nampak blur berjumpa dengan Superman. Apa lagi, gaduhlah tapi selepas dapat tahu perkara sebenar barulah Superman tolong. Mereka pun berperang dengan Mumm-Ra dan Mutants untuk pastikan batu itu tak dapat dibawa pulang ke Third Earth. Seperti biasa, geng jahat mesti kalah punya kan.
Rupa-rupanya itu semua tipu helah Lantana nak dapatkan Orbs of Barrak tu. Dia bukannya ahli sihir pun tapi Mr Mxyztplk (musuh Superman) yang nak dapatkannya untuk memudahkan dia pergi ke dimensi lain. Hmm, Mumm-Ra kena tipu rupanya. Itulah, orang tamak selalu rugi...hehe

Comments

Popular Posts