carta LAGU pilhan AKU

Lagu Melayu

1. Pagi Yang Gelap-Hujan
2008 adalah tahun kebangkitan muzik indie dan Hujan menerajui kegilaan itu di Malaysia. Dimulakan dengan lagu ini, Hujan terus lebat di Malaysia dengan lagu lain seperti Bila Aku Sudah Tiada, Aku Skandal, Dugaannya etc. Check-check, Rock-rock!
2. Hanya Kau Yang Mampu-Aizat
Rasanya lagu ini paling mendapat tempat hingga dikhabarkan menjadi caller ringtone paling hit tahun ini. Beberapa lagu lain juga mendapat tempat menjadikan Percubaan Pertama nya tidak gagal.
3. Dingin-Ziana Zain
Ziana kembali unggul sebagai ratu balada dengan lagu berhantu ini. Kekuatan vokalnya begitu terserlah!
4. Bila Nak Saksi-Spider
Lagu ini kebetulan popular waktu Loloq meninggal dunia. Muzik dan liriknya begitu tersendiri, membuktikan sumbangan arwah begitu besar dalam muzik tempatan.
5. Warkah-Bau
Lagu latar terbaik untuk sebuah drama tempatan tahun ini yang aku fikir terbaik, Sindarella. Lagu sedih untuk menghidupkan momen sedih dalam drama yang aku sifatkan begitu menghiburkan dan kelakar!

Lagu Inggeris
1. Lucky-Jason Mraz & Colbie Callait
A wonderful duet from two talented artists this year. I'm not really hooked at this song until I saw the fan video using Disney characters in YouTube. Hmm...talking about visual effects.
2. Don't Stop The Music-Rihanna
Can't stop thinking about the beat either Probably the best dance song this year ever
3. With You-Chris Brown
Her boyfriend also making impact with one nice song. Nice dancemoves too..
4. What About Now-Daughtry
Anything with Daughtry works well with me. This American Idol graduate is making waves now and the videoclip is very meaningful, looking at the life we're facing now.
5. Bye-bye-Mariah Carey
A song that reminds me of the love ones that passed away on the recent years. We'll never say goodbye. Alfatihah


Lagu Indonesia
1. Ayat-ayat Cinta-Rossa
Katalah apa saja mengenai buku dalm filemnya tetapi lagu yang menggunakan tajuk sama benar-benar mengesankan.
2. Dia Milikku-Yuvie&Nuno
Lagu mengenai 'berebut cewek' dengan arrangement muzik yang bagus dari kumpulan yang menghadirkan hits dalam album sama: Menjaga Hati, Ku Tak Suka Lagu Ini, Janji Suci. Hebat!
3. Terima Kasih Cinta-Afgan
Artis yang menghasilkan kejutan dan menjadi kegilaan di kalangan cewek-cewek Indon dan Malaysia juga. Lagu religi (agama) Pada-Mu ku Bersujud juga tidak kurang menusuk jiwa.
4.Cinta Ini Membunuhku-D'Masiv
Lagu 'cinta lara' dari band yang menonjol di kalangan band yang berlambak di Indonesia ketika ini (baca Dewa19, Gigi, Ungu, Peterpan, Titans etc). Lagu seperti ini dilihat senjata ampuh menarik peminat muzik
5. Matahariku-Agnes Monica
Lagu balada yang cukup meruntun dari penyanyi dan pelakon berkulit putih (kegemaran cowok-cowok di kantorku juga).

Hmm, ini cuma pandangan peribadi mengenai lagu-lagu yang menarik tahun ini. Banyak lagi lagu yang pada pandanganku menarik tapi tak tersenarai. Kalau anda tak suka tak mengapa, jangan marah... carta ini untuk suka-suka saja. Namanyapun Carta Lagu Pilihan Aku. Ciao!

Comments

Popular Posts